vrijdag 6 maart 2009

Dag 9 en Dag 10: Afdaling Mweka Route en Relaxdag!

Gisternacht hebben we overnacht in het Mweka kamp op 3100 meter en toen zijn we in circa 3 uur naar de gate op 1700 meter gelopen. Het voelde een beetje als een ereronde, de wandeling is erg mooi (weer door Tropisch regenwoud), makkelijk (want: naar beneden over goede paden) en je hebt een ontzettend goed gevoel omdat je op de top hebt gestaan. Onderweg hebben we ook nog apen gezien! Heel erg cool dus.

Bij de gate hebben we het felbegeerde certificaat in ontvangst genomen :) Vervolgens hebben wij een speech gehouden voor de crew, moesten we bekendmaken voor de hele groep hoeveel fooi iedereen krijgt en heeft de hele crew het Kilimanjaro/Jambo lied voor ons gezongen. Heb mijn zonnebril maar opgehouden, omdat ik wel ontroerd was...

Het is weer lekker warm hier beneden (30 graden) en we zijn op slag van alle hoogteziekte verschijnselen af. We zijn via Moshi teruggereden in het busje van de organisatie naar Arusha. Tegen 14 uur waren we terug.

Terug in de Moivaro Lodge zijn we zoals afgesproken snel het zwembad ingesprongen (we hebben het hier al dagen over), waar de ouders van Martijn al lagen, helemaal bruin natuurlijk. We hebben weer helemaal bijgepraat en de rest van de dag daar gelegen.

We hadden voor 's avonds de gids John en assistentgids Daniel mee uit eten gevraagd (ja, de eetlust is ook weer terug) en dat was erg gezellig. We hebben bij het eten natuurlijk Kilimanjaro-bier gedronken :)

Vandaag hebben we een dag over, omdat we de beklimming eigenlijk in 8 dagen zouden doen, maar het nu dus in 7 dagen hebben gedaan, dus zwembad here we come! En vanaf morgen op safari, eerst naar Lake Manyara.

De crew, aangevoerd door kok Shukuru, zingt het Jambo en het Kilimanjaro lied voor ons

Hét zwembad!!

Uit eten bij het hotel met de gids, John Minja, en de assistent-gids Daniel

Anoniem zei

Woot. Gefeliciteerd!

We verwachten wel dat jullie ijsblokken meenemen van bovenaan de berg! Anders is het niet gebeurd :P