dinsdag 3 maart 2009

Dag 7: Karanga camp naar Barafu camp (basecamp)

We zijn vanmiddag aangekomen in het basecamp, na een wandeling van ongeveer 3 - 4 uur vanaf Karanga kamp. De tocht vandaag ging steil omhoog, vervolgens weer wat naar beneden en tot slot weer omhoog. We hebben eten gekregen en proberen nog wat te slapen, maar het lukt niet echt in dit kamp op 4650 meter. We kunnen Uhuru Peak bijna aanraken, nog maar 1250 meter (7 uur) omhoog. Oef!

We proberen onszelf wat op te peppen (vooral ik ben wat neerslachtig). Zoals onze gids John zegt: 'Motivate yourself'. De hoogte doet rare dingen met je. Zelfs kleine dingetjes als een veter strikken lijken van te voren een onmogelijk zware taak, waar je je minutenlang voor moet opladen.

Martijn heeft een zwaar onstoken schouder, gelukkig hebben we extra Dyclofenac gevonden. Ik ben inmiddels begonnen met hoogteziektemedicijnen (Diamox), achteraf had ik het toch graag preventief in willen nemen.

Om 22:00 uur vanavond worden we gewekt met thee (als ik eraan denk moet ik al bijna overgeven..) en biscuits en om 23:00 uur starten we.

De verwachting is, als het ons lukt, dat we tegen 6 uur boven zijn. Dan nog drie uur naar beneden, even weer rusten en verder naar Mweke Camp op 3100 meter.


Even weer stoppen om wat te drinken, we kunnen de top bijna aanraken!


Assistent-gids Daniel en gids John Minja


Aangekomen in Barafu camp


We proberen nog wat te eten, maar dat lukt niet echt

Geen opmerkingen: