zondag 8 maart 2009

Dag 12: Ngorongoro

We zitten trouwens in een groot hotel, de Ngorongoro Sopa Lodge, waar ze 's avonds klaar staan om je te naar je kamers te begeleiden in verband met nabijheid van wilde dieren.

Wij vonden dat nogal onzin, dachten dat het een truc was om weer wat fooi mee te krijgen (ze staan hier te springen om je te helpen, als je 5 stuks bagage hebt dan komen er ook 5 personeelsleden aan om het over te pakken en alle 5 krijgen ze dan natuurlijk fooi...), maar toen Herman wat van de kamers moest halen stonden er bewakers klaar die absoluut wilden meelopen, ook al vond Herman dat hij dit prima alleen kon. Volgens de bewaking gingen er wel eens buffels naar boven, die mensen aanvallen. Zo had vorig jaar een jongetje zijn arm gebroken, door een aanval van een buffel. Het leek een spookverhaal, maar bij de kamers aangekomen stonden er twee enorme buffels voor het raam :)

Herman heeft hier leuke foto's van gemaakt, die ik te zijner tijd zal plaatsen.


Opgepast: buffels!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Hilda,

Vandaag even een inhaalslag geleverd en al je berichten gelezen. Wat gaaf!!! maar wel zwaar he. Ik vind je echt super stoer en vooral toen ik dat van die grote muizen hoorde...je weet hoe dol ik daar op ben. Nu even lekker bijkomen en veel mooie dingen gaan bekijken. Ben heel benieuwd naar je foto's. Wij gaan dit weekend naar Madrid maar ik denk dat de enige beesten die wij te zien krijgen in de Zoo te zien zijn. Veel plezier!!!
Hester