maandag 2 maart 2009

Dag 6: Barranco camp (3900m) - Karanga camp (3950m)

We zijn inmiddels alweer een tijdje in het voorlaatste kamp op 3950 meter. Morgen staat er nog een korte klim naar het basecamp op het programma, vanwaar we morgenavond de beklimming starten. We hebben een ontzettend mooie wandeling achter de rug, over de zogenaamde 'Breakfast Wall'. Dat gaat steil omhoog, en je hebt hier zowel je handen als je voeten nodig om hier tegenop te komen. Ontzettend genoten hiervan.

Vooral ik had vandaag problemen met de hoogte, maar alles is nu weer ok. Ik werd vanmorgen rond 5 uur wakker, en vernam ineens hoe misselijk ik was. Ik moest de hele tijd overgeven. Van de gids heb ik toen water gekregen met limoen erin (schijnt goed te zijn tegen misselijkheid) en nog water met een blok glucose erin. Al met al heb ik alles toen binnengehouden, maar het is niet leuk om onder dwang te moeten drinken (gids: 'drink! drink! drink till you vomit!'). We zijn daarom vanmorgen wat later vertrokken, want we konden pas vertrekken als ik mijn vochttekort weer had aangevuld.

We hebben heel veel zin in de beklimming van morgenavond, maar het is tot nu toe wel zwaarder dan gedacht. Slecht eten, slecht slapen, tegen je zin in moeten drinken/eten, hoofdpijn tijdens het lopen, na 1 stap buiten adem zijn. Dit alles voel je wel na een paar dagen!

Verder is de stemming hartstikke goed. We hebben een hele leuke gids en vriendelijke rest van de crew (13 man totaal!). Ze doen verwoede pogingen om ons Swahili te leren, maar dat blijft nog niet echt hangen, zal wel door het zuurstoftekort komen ;)

Er is nergens wasgelegenheid, mijn haar is inmiddels lichtbruin (zo vet is het..) we hebben ons voorgenomen om terug bij het hotel gelijk in het zwembad te springen!

Verder zitten hier veel muizen :( Niet echt mijn ding, zeker niet omdat ze formaat rat zijn. De gids legt nog steeds bij ieder beest geduldig uit welke soort het is, maar ik ben dan vaak allang weg!

Ik hoop dat ik overmorgen (3-4 uur 's nachts Nederlandse tijd) goed nieuws heb!


De beruchte breakfast wall


Onze gids John Minja bij Karanga Camp


We komen steeds dichterbij de top...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Hilda en Martijn,
Wat een doorzetting hebben jullie!
Heel veel sterkte met de laatste loodjes. We hopen op jullie succes.
Groeten ook aan Ypie en Herman:
geniet van de reis, ondanks de teleurstelling.
Hart. gr. Jan en Joke Sysling

Anoniem zei

Hoi Hilda en Martijn,

Ik dacht even de blog checken, best een beproeving die Kilimanjaro als ik dat zo lees. Zwaarder dan jullie hadden verwacht? Op naar een plekje zonder muizen ;-) Veel plezier samen!

Groet, Riejelle